En psalm av Asaf.
Gud står i gudaförsamlingen,
i gudarnas krets håller han dom.
»Hur länge skall ni döma orättfärdigt
och ta parti för de skyldiga?
Ge de svaga och faderlösa deras rätt,
låt de hjälplösa och fattiga få rättvisa,
rädda de arma och svaga,
befria dem ur de ondas våld!
De vet ingenting, förstår ingenting,
de vandrar i mörker.
Jordens grundvalar vacklar.
Jag säger: Ni är gudar,
alla är ni den Högstes söner,
men ni skall dö som människor dör
och falla som furstar faller.«
Gud, grip in, håll dom över jorden,
ty alla folk är din egendom.
Your browser does not support HTML5 audio.